certyfikaty dla firm
Informacje

Jak certyfikat rzetelności może wspomóc promocję firmy?

Wielu klientów oczekuje najwyższej jakości towarów i usług. W jaki sposób certyfikat Top Firma może ich przekonać, że dana firma rzeczywiście oferuje taką jakość?

Czym jest certyfikat Top Firma?

Wystawcą certyfikatu jest Polska Certyfikacja Przedsiębiorców Sp. z.o.o. Uzyskać go mogą wyłącznie przedsiębiorstwa cieszące się najwyższymi opiniami kontrahentów i klientów, a także oferujące równie wysokie standardy usług. Ubiegającym się o to wyróżnienie stawia się żelazne wymagania. W przypadku jego uzyskania regulamin obliguje do pełnej odpowiedzialności za wysokie standardy. Ich nieprzestrzeganie może skutkować anulowaniem uczestnictwa.

Ubiegający się o certyfikat poddawani są weryfikacji. Najpierw są weryfikowani jako podmiot gospodarczy. Następnie specjalistyczny system informatyczny sprawdza ubiegającego się jako sprzedawcę lub usługodawcę. Na ostatnim etapie wniosek trafia w ręce Komisji Certyfikacyjnej, która wydaje (lub nie) rzeczony certyfikat.

Jakie korzyści wiążą się z certyfikatem?

Istnieją różne rodzaje klientów. W tym także ci bardziej świadomi i/lub wymagający. Ciężej sprostać ich oczekiwaniom. Nie tylko mogą oczekiwać najwyższej jakości towarów i usług, lecz także z różnych powodów być nieufni wobec przedsiębiorców. Na przykład z powodu wcześniejszych złych doświadczeń. Tutaj z pomocą przychodzi związany z uzyskaniem certyfikatu wpis do katalogu. Polska Certyfikacja Przedsiębiorców prowadzi bowiem publicznie dostępny katalog firm cieszących się jej wyróżnieniem.

Znalezienie się w tak elitarnym gronie stanowi niewątpliwą przewagę konkurencyjną. Odpowiednie zakomunikowanie tego klientowi pozwoli pozyskać jego zaufanie i szacunek. Może być nawet skłonny zapłacić więcej, niż u konkurencji. Wynika to z faktu, że certyfikaty dla firm są czymś więcej, niż marketingowym sloganem. Są czymś namacalnym, łatwo weryfikowalnym. A szafowanie hasłami typu “jesteśmy najlepsi”, “oferujemy dopasowane usługi” coraz częściej nie przemawia do klientów.

Jak eksponować certyfikat?

Nie każdy klient może być świadom istnienia certyfikatu i katalogu. Jest raczej wątpliwe, by po zobaczeniu nazwy firmy wszedł na stronę Polskiej Certyfikacji Przedsiębiorców i wpisał tam nazwę firmy. Raczej należy mu w odpowiedni sposób zakomunikować, że zostało się wyróżnionym.

Jedną ze sposobów jest umieszczenie informacji w opisie, ofercie, itp., najlepiej wraz z linkiem, by zwiększyć wygodę sprawdzania. Ponadto wyróżnieni przedsiębiorcy otrzymują 3 zaświadczenia w wersji elektronicznej i jedno w wersji papierowej. W niektórych przypadkach można eksponować papierową wersję w lokalu. Ponadto można zamieścić informację w przypiętym poście w mediach społecznościowych, a nawet wysłać notkę prasową do lokalnych czy branżowych mediów.